Feedback geven en ontvangen is de basis voor elke samenwerking en de essentie van een gezonde organisatiecultuur waarin mensen kunnen groeien. Toch ontbreekt feedback op de meeste werkplekken. Of we pakken het verkeerd aan: te weinig, te laat, te aanvallend. Dat is niet zonder risico’s. In de complexe werkomgevingen van vandaag is feedback een onmisbare vaardigheid.
“Waarom vinden we feedback vaak zo moeilijk? Wat hebben jouw eigen ervaringen daarmee te maken? En hoe breng jij jezelf en je medewerkers ermee naar een hoger niveau?”
In de interactieve training Feedback geven en ontvangen, vertrekken we van jouw cases. Zo vertaal je wetenschappelijke inzichten en nieuwe vaardigheden naar je eigen, professionele omgeving. Na deze training begrijp je hoe feedback werkt, wat het doet en waarom we het vaak moeilijk vinden. Je leert over de rationele en emotionele aspecten ervan en krijgt inzicht in je eigen triggers en hoe je die kan omzeilen wanneer je feedback ontvangt. Uiteraard leer je ook de juiste technieken om feedback te geven, ook in moeilijke situaties. Dat doe je in groep en met een simulatieacteur. Je werkt aan een persoonlijk actieplan en krijgt van ons een nuttige visual en/of e-book die je ook na de training kan gebruiken.
1. Waarom is het zo moeilijk?
Het is de schuld van ons sociale brein. Dat is gericht op overleven en ziet feedback eerder als een bedreiging dan een cadeautje.
2. Mis de bocht niet
Hoe kunnen we dan toch rationeel omgaan met feedback? Word je bewust van je eigen emotionele triggers en ontdek wat je kan doen om de bocht niet te missen.
3. De regels van de kunst
Je leert technieken voor het geven van goede feedback, ook wanneer het moeilijk wordt. De BUSC-, spiegel- en duikplanktechniek hebben geen geheimen meer voor jou.
4. Let’s do this!
Oefenen! Oefenen! Oefenen! Met jouw cases, in groep en met een simulatieacteur.
Na deze training:
Deze training kan perfect ingezet worden als een plug and play training, maar kan even goed deel uitmaken van een Learning Journey. Hieronder enkele voorbeelden die je kan inzetten om het effect van de training te verhogen:
Ganse dag met halve dag acteur (PM)
Varianten (met impact op programma):
Medewerkers
Leidinggevenden
Leren doen we allemaal in verschillende vormen en op verschillende manieren. Om de skills te implementeren die voor jouw organisatie belangrijk zijn, is het cruciaal dat de gebruikte leerinstrumenten de nodige impact hebben en afgestemd zijn op jouw organisatiecultuur. Op basis van onze expertise en ervaring onderscheiden wij de volgende:
The Tipping Point houdt de vinger aan de pols en onderzoekt voor u welke skills essentieel worden in de toekomst & hoe u die kunt implementeren in uw organisatie. Wij delen graag deze kennis met u via verschillende events.
Erkend dienstverlener KMO-portefeuille
Reg.: DV.O229775