We communiceren voortdurend op het werk. Maar heeft jouw communicatie impact? Hebben jouw woorden het gewenste effect op je gesprekspartners? Blijft jouw boodschap hangen bij je medewerkers? In professionele omgevingen die steeds minder hiërarchisch worden, wint impactvol communiceren aan belang als een manier om duurzaam te beïnvloeden en overtuigen. Maar dan moet je eerst weten hoe communicatie werkt, wat jouw eigen communicatiestijl is en die van anderen.
“Alleen als je je eigen voorkeurstijl kent, die van anderen herkent en je jezelf aanpast, kan je écht met impact communiceren.”
In de interactieve training Communiceren met impact, vertrekken we van jouw cases. Zo vertaal je wetenschappelijke inzichten en nieuwe vaardigheden naar je eigen, professionele omgeving.
Na deze training weet je wanneer communicatie impact heeft. Je kan overtuigen en aanpassen en zorgt er zo voor dat je boodschap geaccepteerd wordt. Tenslotte leer je de juiste technieken toepassen om de kracht van je boodschap te vergroten.
Je leert in groep en met een simulatieacteur. Je werkt aan een persoonlijk actieplan en krijgt van ons een nuttige visual en/of e-book die je ook na de training kan gebruiken.
1. Wanneer heeft communicatie impact?
Simpel gezegd: Impact = kwaliteit + acceptatie! We maken dit duidelijk met concrete praktijkvoorbeelden.
2. Wat maakt dat jouw boodschap geaccepteerd wordt?
Je kent de 6 principes van overtuigen volgens Cialdini en kan ze ook toepassen. Je weet hoe je communiceert en in welke context en je kan jezelf aanpassen aan de communicatiestijl van anderen.
3. Hoe verhoog je de kracht van jouw boodschap?
Klaar om krachtig te communiceren? Communiceer je proactief of reactief? Stel altijd eerst je doel scherp, wees klaar om te luisteren en aandachtig voor je lichaamstaal.
4. Let’s do this!
Oefening baart kunst, het is een huizenhoog cliché maar daarom niet minder waar. Je gaat aan de slag met jouw cases,
Na deze training:
Deze training kan perfect ingezet worden als een plug and play training, maar kan even goed deel uitmaken van een Learning Journey. Hieronder enkele voorbeelden die je kan inzetten om het effect van de training te verhogen:
Ganse dag met halve dag acteur (PM)
Tweedaagse met halve of ganse dag acteur op dag 2
Varianten (met impact op programma):
Medewerkers
Leidinggevenden
Leren doen we allemaal in verschillende vormen en op verschillende manieren. Om de skills te implementeren die voor jouw organisatie belangrijk zijn, is het cruciaal dat de gebruikte leerinstrumenten de nodige impact hebben en afgestemd zijn op jouw organisatiecultuur. Op basis van onze expertise en ervaring onderscheiden wij de volgende:
The Tipping Point houdt de vinger aan de pols en onderzoekt voor u welke skills essentieel worden in de toekomst & hoe u die kunt implementeren in uw organisatie. Wij delen graag deze kennis met u via verschillende events.
Erkend dienstverlener KMO-portefeuille
Reg.: DV.O229775