CLASSROOM/ONLINE

VOEREN VAN GROEI- EN ONTWIKKELGESPREKKEN

Waarom groei en ontwikkeling belangrijk zijn voor jouw organisatie en hoe jij ze kan stimuleren.

Nieuwe medewerkers aantrekken en je huidige mensen houden, het is één van de grote uitdagingen voor organisaties vandaag. Een belangrijk antwoord daarop ligt in het bieden van groei- en ontwikkelkansen.

Toch krijgen deze thema’s vaak onvoldoende aandacht op de werkvloer. Nochtans heb je als leidinggevende de sleutel in handen van de groei en ontwikkeling van je medewerkers en teams. Dat is geen eenvoudige verantwoordelijkheid, maar wél noodzakelijk voor het succes van je organisatie in snel veranderende omgevingen.

“Hoe kijk jij naar leren en leermogelijkheden? Welke impact heeft jouw kijk op de ontwikkeling van anderen? En hoe stimuleer je groei bij jouw medewerkers en teams?”

In de interactieve training Groei- en ontwikkelgesprekken voeren, vormen jouw cases onze basis. Je vertaalt wetenschappelijke kennis en nieuwe skills naar je persoonlijke werkcontext.

Na deze training weet je wat groei en ontwikkeling precies betekenen en waarom ze zo belangrijk zijn. Je begrijpt ook hoe jij er tegenover staat bij jezelf én bij anderen.

Je leert wat jouw rol is in groei en ontwikkeling en hoe je dit stimuleert bij individuen en teams. Tenslotte leer je ook de juiste technieken om groei- en ontwikkelgesprekken te voeren op jouw werkvloer, met jouw medewerkers.

Je doet dat in groep en met een simulatieacteur. Daarnaast werk je ook aan een persoonlijk actieplan en krijg je van ons nuttige visuals die je ook na de training kan gebruiken.

Je leert hoe je jouw medewerkers maximaal kan laten bijdragen aan de doelstellingen van jouw organisatie zonder betrokkenheid en voldoening te verliezen. Je kan motiveren en groeigesprekken voeren en weet wat jouw rol is in de ontwikkeling van je mensen.

 

    1. 1. Learn or perish: de mindset van een leidinggevende

    Heb je een fixed of growth mindset? Jouw perspectief op leren bepaalt de groei en ontwikkeling van je medewerkers en teams in hedendaagse veranderende omgevingen.


    1. 2. Jouw rol als people leader

    Jouw bedrijf en medewerkers groeien als organisatiedoelstellingen en persoonlijke doelen maximaal op elkaar afgestemd zijn. Dat is jouw objectief: zorgen voor een maximale bijdrage aan bedrijfsdoelstellingen en optimale voldoening en betrokkenheid.


      3. Groeien op individueel en teamniveau

    Motivatie is key om jouw medewerkers en teams te laten groeien. En daar heb je drie knoppen voor: autonomie (A), betrokkenheid (B) en competentie (C). Jij weet hoe je tijdens een groeigesprek aan die knoppen moet draaien.


      4. Walk the talk!

    Oefenen en actie! In groep, met jouw cases en met een acteur voer je groeigesprekken en ga je in 123, of ABC, naar meer motivatie.

Na deze opleiding:

  • Weet je waarom groei en ontwikkeling zo belangrijk zijn.
  • Heb je inzicht in jouw kijk op de groei en ontwikkeling van jezelf en anderen.
  • Weet je wat jouw rol is in de groei en ontwikkeling van jouw medewerkers.
  • Kan je groei en ontwikkeling stimuleren bij individuen én teams.
  • Kan je groei- en ontwikkelgesprekken voeren in jouw werkomgeving.
  • Concrete cases uit de groep
  • Groepsoefeningen
  • Persoonlijk actieplan (vertaling van theorie naar de werkplek)
  • Wetenschappelijke vertaalslag
  • Visuals en steekkaarten voor elke deelnemer
  • Simulaties met acteur

Deze training kan perfect ingezet worden als een plug and play training, maar kan even goed deel uitmaken van een Learning Journey. Hieronder enkele voorbeelden die je kan inzetten om het effect van de training te verhogen:

  • Voor- en natraject via learning boosters & het gebruik van job aids
  • Visuals en/of (e-)booklets op maat
  • Individuele coachings nadien
Formats

Ganse dag met halve dag acteur (PM) Varianten (met impact op programma):

  • Ganse dag zonder acteur
  • Halve dag (met of zonder acteur)
Praktisch
  • Max. 12 deelnemers
  • Duurtijd: per halve dag (3,5u)
  • Taal: NL, FR, ENG
  • Tools online: Zoom, Teams, Webex
DOELGROEP

Iedereen die te maken heeft met de groei en ontwikkeling van anderen.

Wil je weten wat we nog doen rond het topic 'Feedback'?

SKILLS FOR TODAY AND TOMORROW

Welke soft skills winnen aan belang?

Op basis van ons onderzoek en ervaring hebben wij 4 categorieën van (soft) skills
geïdentificeerd die cruciaal zijn om performant te blijven in de toekomst.

Versnel je leerproces en doe het zelf!
Bekijk onze ‘do-it-yourself’-oplossingen

BUILDING THE SKILLS

Welke formats zijn er om deze skills aan te leren?

Leren doen we allemaal in verschillende vormen en op verschillende manieren. Om de skills te implementeren die voor jouw organisatie belangrijk zijn, is het cruciaal dat de gebruikte leerinstrumenten de nodige impact hebben en afgestemd zijn op jouw organisatiecultuur. Op basis van onze expertise en ervaring onderscheiden wij de volgende:

Onze events

The Tipping Point houdt de vinger aan de pols en onderzoekt voor u welke skills essentieel worden in de toekomst & hoe u die kunt implementeren in uw organisatie. Wij delen graag deze kennis met u via verschillende events.

LET'S TALK

Vragen over ons aanbod?